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Storyteller

Cantrina - Riné tappo a vite

Riné gains a screw cap

posted on 13 January 2020
This coming March, the new 2018 vintage of Riné, its second vintage as a certified organic wine, will debut on the market under a screw cap for the first time, and so we want to talk a bit about this type of closure. We have been using this closure for some years now for Rosanoire, and since last year for our latest-born Valtènesi Chiaretto. We have found the results positive in terms of cellarability, soundness, and crispness, in particular over the medium- and long-term; our customers, often tired of opening wines that were tainted, have expressed full satisfaction. So, after these years of trials and careful study, we decided to give a screw cap to Riné as well, something that would add to the well-known ageability of this distinctive white, allowing it to preserve even greater aromatic intensity, a characteristic particularly expressive in the 2018 vintage. Given the screw cap’s sterility and hermetic seal, bottling wines is definitely made much easier, since less sulphites need to be used, which adds up to greater respect for the wine itself, for the terroir, and for the health of the consumer.

Degustazione Il Vino e le Donne

posted on 3 March 2014
Vi informo del prossimo incontro con i vini di Cantrina presso il Ristorante Cappuccini Resortin Via Cappuccini, 54 a Cologne BS il giorno 07/03/14 alle ore 20:00, sarà una degustazione un po’ particolare con abbinamenti azzardati!

I miracoli del vino!

posted on 5 January 2014
La sera del 28 dicembre ho partecipato a una degustazione organizzata in quel di San Zeno di Montagna  dall’amico Angelo Peretti, grande e appassionato conoscitore di vini, protagonisti i Bordeaux anni ’60, solo Saint-Emilion.

Al mercato dei vignaioli si ha l’opportunità di conoscere anche il più piccolo e semi sconosciuto produttore di vino…

posted on 2 December 2013
Sabato 30 novembre e domenica 1 dicembre si è svolta all’Expo di Piacenza la terza edizione del Mercato dei Vignaioli Indipendenti (FIVI). L’impressione è che il numero di produttori presenti sia aumentato così come la presenza dei visitatori. Per noi non è tanto importante parteciparvi per realizzare una vendita fine a se stessa, quanto per rafforzare lo spirito di appartenenza all’associazione.
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